ماشین فوتون نیوفیس

توضیحات درباره انواع لوازم یدکی خودرو و فروشگاه های لوازم یدکی خودرو را اینجا انجام می دهم.

ماشین فوتون نیوفیس

۳ بازديد
پیکاپ فوتون تونلند نماینده ایران خودرو در رقابت جذاب پیکاپ‌های چینی به شمار می‌رود. این پیکاپ از اواسط دهه 1390 خورشیدی در بازار حضور داشت و در ابتدا رقیبی برای دانگ فنگ ریچ و کاپرا بهمن موتور محسوب می‌شد. ابعاد بزرگتر این پیکاپ و اشتراک پلتفرم آن با تویوتا هایلوکس و همچنین قیمت بالاتر آن نسبت به رقبا، پیکاپ فوتون تونلند را در سطحی بالاتر از دو رقیب یاد شده نگه می‌داشت. با ورود رقبای جدید به بازار پیکاپ‌ها همچون آمیکو آسنا و کی ام سی T8، فوتون تونلند نیز بایستی خودش را ارتقا می‌داد تا بتواند هم پای پیکاپ‌های تازه نفس و مجهز رقابت کند. از این رو ایران خودرو دیزل تولید نسل اول تونلند را کنار گذاشت و نسخه فیس‌لیفت نسل اول را با نام پیکاپ فوتون تونلند دیزلی به بازار عرضه کرد. پیکاپ فوتون تونلند دیزلی با چهره جدید در جریان نمایشگاه‌های خودرو سال 1401 به نمایش درآمد. این پیکاپ علاوه بر چهره جدید، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را نیز در خودش جای داده بود اما همچنان با گیربکس دستی به فروش می‌رسید. فروش این پیکاپ از نیمه اول سال 1401 آغاز شد.

بررسی فوتون نیوفیس

فوتون یکی از خودروسازان تجاری چین است که اکثر محصولات آن در رده خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین به بازار عرضه می‌شوند. ایران خودرو دیزل پس از آن‌که در ابتدای دهه 1390 مورد تحریم قرار گرفت، به همکاری با برند فوتون علاقه پیدا کرد. حاصل این همکاری، کشنده فوتون و پیکاپ فوتون تونلند بودند. شما می توانید خرید لوازم یدکی فوتون نیوفیس تونلند را نیز از اتوموبی انجام دهید.
نخستین نسل از پیکاپ فوتون تونلند با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی طی سال‌های 1393 تا 1399 توسط ایران خودرو دیزل به فروش رسید. فروش محدود و قیمت بالاتر این پیکاپ نسبت به سایر رقبا سبب شد تا مشتریان محدودی اقدام به خرید پیکاپ تونلند کنند. از ابتدای دهه 1400 و با ورود پیکاپ‌های رنگارنگ چینی به بازار ایران، بازی پیکاپ‌ها عوض شد. اکنون مشتریان به دنبال خودرویی کارآمد با امکانات یک شاسی‌بلند بودند. در نتیجه ایران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه‌های فیس‌لیفت و اتوماتیک از پیکاپ تونلند را به بازار عرضه کند. فوتون تونلند یکی از معدود پیکاپ‌های بازار با پیشرانه دیزلی است و همین مساله می‌تواند به بازاریابی موفق آن کمک کند.

داخل فوتون نیوفیس

حجم تغییرات در نمای داخلی این خودرو نیز محدود بوده‌اند، هرچند نمی‌توان منکر شد که کابین فوتون تونلند دیزلی نسبت به نسخه اولیه زیباتر است. فرمان این خودرو به کلی تغییر کرده است و اکنون فرم زیباتری دارد. این فرمان ساده است اما طراحی بهتر آن و اضافه شدن دکمه‌های کنترلی، ظاهر جذاب‌تری را برای آن پدید آورده است. سیستم صوتی ساده در نسخه اصلی نیز با یک سیستم چندرسانه‌ای بهتر جایگزین شده است. فوتون تونلند دیزلی اکنون به نمایشگر مجهز است و خوشبختانه کنترل سیستم چندرسانه‌ای از طریق دکمه‌های فیزیکی صورت می‌گیرد. این کار استفاده از سیستم صوتی را برای کاربر راحت‌تر خواهد کرد.

قطعات پلاستیکی نقره‌ای در نسخه اصلی جای خود را به قطعات مشکی براق داده‌اند. تریم کلی کابین فوتون تونلند دیزلی نیز مشکی است و به نظر می‌رسد قطعات کابین اکنون از کیفیت بیشتری نسبت به قبل برخوردارند.

طراحی فوتون نیوفیس

بزرگترین ایراد پیکاپ‌های چینی تا به امروز، سادگی بیش از حد ظاهر آن‌ها بوده است. نسل نخست فوتون تونلند نیز ظاهری بسیار ساده داشت، گویا با خودرویی متعلق به دهه 2000 روبرو هستیم. این روند در نسخه فیس‌لیفت تغییر یافت و با خودرویی زیباتر از گذشته روبرو شده‌ایم. مطابق اکثر فیس‌لیفت‌ها، بیشترین سهم تغییرات در فوتون تونلند دیزلی به نمای جلو خودرو اختصاص یافته است. جلوپنجره این خودرو از حالت V شکل به حالت صاف تغییر حالت داده است. چراغ‌های جلو نیز برآمده‌تر و کوچک‌تر شده‌اند. در قسمت زیرین سپر نیز چراغ‌های دی‌لایت و مه شکن قرار گرفته‌اند.

نمای جانبی پیکاپ فوتون تونلند دیزلی ساده است، هرچند فرم درب‌ها به شکل منحنی درآمده و از سادگی افراطی آن اجتناب شده است. مساله آزاردهنده در نمای جانبی ابعاد رینگ و لاستیک خودرو هستند که اندکی کوچک به نظر می‌رسند. در نمای عقب فوتون تونلند دیزلی کمترین میزان تغییرات رخ داده‌اند و همان ظاهر نسخه اصلی را در نسخه فیس‌لیفت نیز مشاهده می‌کنیم. تنها الگوی چراغ‌ها در این بخش اندکی تغییر کرده است و سایر قسمت‌ها به همان سبک و سیاق گذشته باقی مانده‌اند.

مشخصات فوتون نیوفیس

نسل نخست فوتون تونلند با موتورهای بنزینی و دیزلی به تولید رسید اما نسخه فیس لیفت آن تنها با پیشرانه دیزلی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. موتور در نظر گرفته شده برای فوتون تونلند دیزلی از نوع 2.8 لیتری توربودیزل و ساخت کامینز است که حداکثر 174 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. انتقال قدرت در فوتون تونلند دیزلی از طریق گیربکس پنج سرعته دستی گتراگ صورت می‌گیرد. همانند نسخه اصلی، هر چهار چرخ این پیکاپ قابلیت تحرک دارند. دیفرانسیل فوتون تونلند دیزلی نیز در سه حالت تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قابل انتخاب است.

سیستم تعلیق فوتون تونلند دیزلی در جلو از نوع جناغی دوبل و عقب از نوع فنر تخت است. باک این پیکاپ 76 لیتر حجم دارد و مصرف ترکیبی این خودرو نیز 8.7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. پیشرانه دیزلی فوتون تونلند نیوفیس از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 پیروی می‌کند و فیلتر دوده یا DPF نیز دارد.

امکانات و تجهیزات فوتون نیوفیس

همان‌طور که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، فوتون تونلند دیزلی از نظر امکانات و تجهیزات نسبت به نسخه اصلی ارتقا یافته است. از جمله امکانات فوتون تونلند دیزلی می‌توان به این موارد اشاره کرد: فرمان هیدرولیک، رینگ 17 اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل سرعت در سرازیری، دو کیسه هوا، دی‌لایت، چراغ‌های مه شکن، سنسور نور(اتولایت)، سنسور پارک عقب و دوربین عقب، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو و نمایشگر 10 اینچی، خروجی برق 12 ولت، روکش چرمی صندلی‌ها و تنظیم دستی صندلی‌ها.

رقبای فوتون نیوفیس در بازار

فوتون تونلند دیزلی در نیمه دوم سال 1401 با قیمت تقریبی 860 میلیون تومان به فروش می‌رسد. رقبای اصلی این خودرو در بازار آمیکو آسنا و کی ام سی T8 هستند. وجه تمایز پیکاپ فوتون تونلند فیس لیفت پیشرانه دیزلی آن است که در مقایسه با موتورهای بنزینی، دوام کاری بیشتری را به راننده اعطا می‌کند و برای انجام کارهای سنگین‌ مناسب‌تر است.

فوتون نیوفیس

در حالی که فوتون تونلند پیش از فیس‌لیفت یک پیکاپ ساده محسوب می‌شد، نسخه فیس‌لیفت آن امکانات بیشتری را در خود جای داده است و می‌تواند پا به پای دو رقیب دیگر حرکت کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.